A jelenlegi KRESZ kifejezetten tiltja lakott területen belül az elektromos rollerezést kerékpárutakon, kerékpársávokon – hívja fel a figyelmet a totalcar.hu. Az elektromos rollert a KRESZ nem nevesíti, a joggyakorlat pedig – jogi előírás és magyarázat hiányában – segédmotoros kerékpárként kezelheti csak ezeket a járműveket. Korábban a Belügyminisztérium (2019) és az Országos Rendőr-főkapitányság (2022) is megerősítette ezt nem hivatalos állásfoglalások formájában.
A KRESZ szerint: „Kerékpárút”; a tábla a kétkerekű kerékpárok közlekedésére kijelölt utat jelez; a segédmotoros rokkantkocsi, a gépi meghajtású kerekes szék és a kétkerekű segédmotoros kerékpár lakott területen kívül a kerékpárutat igénybe veheti, ha ezt jelzőtábla nem tiltja. A kerékpárúton más jármű közlekedése tilos.
A kerékpársávon csak kerékpárral szabad közlekedni – az egyirányú forgalmú úton kijelölt kerékpársáv kivételével – az úttest menetirány szerinti jobb oldalának haladási irányával azonos irányban. Lakott területen a kerékpársávon segédmotoros kerékpárral közlekedni nem szabad.
Mivel a jogszabály – egyelőre – nem ismeri az e-roller fogalmát, kiterjesztően sem engedi értelmezni a kerékpárútra-sávra vonatkozó szabályokat. Tehát: lakott területen kerékpárúton és kerékpársávon csak kétkerekű kerékpárral megengedett a közlekedés, kivétel pedig nincs.
Az előkészítés alatt álló új KRESZ várhatóan megoldja majd ezt a problémát is, reagálva a közlekedők valódi igényeire és lassan évtizedes gyakorlatára – írja a portál.
A jelenlegi szabályozás szerint az e-rollereseknek közlekedés szempontjából a segédmotoros kerékpárra (robogó) vonatkozó szabályokat kell követni. Azok alapján az elektromos rollert járdán nem lehet használni, bicikliúton és kerékpársávon is csak lakott területen kívül. A szabályos e-rollerezéshez kötelező a bukósisak használata, az érvényes vezetői engedély, tilos az alkoholos befolyásoltság és már KGFB-t is kell kötni a legtöbb nagy e-rollerre, utast szállítani pedig tilos.