Digitális életünk
2018-ban a mobiltelefon-előfizetések száma 0,8%-kal nőtt, a havidíjas előfizetéseké is tovább emelkedett. A mobilpiac telítődöttsége az egyre kedvezőbb díjcsomagoknak tulajdonítható, ami hatással volt az adatforgalom nagymértékű növekedésére is.
A televízió-előfizetések száma 2018 végén megközelítette a 3,8 milliót, az előző évihez képest 1,3%-kal bővült. Ebből 79% digitális, a fennmaradó 21% analóg volt.
A kábeltelevízió-előfizetők száma 2018-ban – az előző évekhez hasonlóan – nőtt, a piacon meglévő egyre élesebb verseny mellett. 2017-hez hasonlóan 2018-ban is a jelszolgáltatásból (előfizetési/jelszolgáltatási díjbevétel) származott a kábeltelevíziós díjbevétel számottevő része.
2018-ban Magyarországon az internet-előfizetések száma 10 millió volt, ami közel 200 ezerrel meghaladta a népesség számát. Az internet-előfizetések száma 4,8%-kal emelkedett az előző évihez képest. A mobil-internet adja az összes internet-előfizetés 69%-át. A magyarországi háztartások 83%-a rendelkezett internet-hozzáféréssel. A hazai ellátottság aránya évről évre javul, a bővülés mértéke 2010. és 2018. között évente átlagosan 4,0 százalékpont volt. A 16–74 éves lakosság körében a gyakori (3 hónapon belüli) internetezők aránya 76% volt – áll a KSH elemzésében.
KSH