Pünkösd után időpontfoglalás nélkül is intézhetjük ügyeinket
A kormányablakokban és okmányirodákban május 25-től újra fogadják az időpontfoglalással nem rendelkező ügyfeleket is.
A fokozatos újranyitásra irányuló kormányzati intézkedésekkel összhangban, a kormányablakokban és okmányirodákban május 25-től újra lehetséges a sorszámhúzás az ügyfélszolgálatokon. A védettségi igazolvánnyal kapcsolatos ügyeket jelenleg is időpontfoglalás nélkül lehet intézni a kormányablakokban.
Az ügyfelek és az ügyintézők egészsége védelme érdekében természetesen továbbra is kötelező az orrot és a szájat eltakaró maszk viselése, a higiéniás szabályok, valamint a megfelelő védőtávolság betartása, erre tekintettel – a helyi sajátosságoknak megfelelően - az ügyféltérben várakozók számának korlátozása is elrendelhető.
Az ügyintézésre érkező ügyfél mellett csak különösen indokolt esetben legyen kísérő személy, továbbá – ha az időjárás megengedi – a zárt ügyféltér helyett, inkább a szabadban várakozzanak.
A gördülékeny ügyintézés és a várakozási idő csökkentése érdekében célszerű továbbra is időpontot foglalni – fontos változás, hogy az online időpontfoglaló rendszer használatához ismét szükséges az Ügyfélkapus azonosítás. Az ingyenesen hívható 1818-as számon a telefonos időpontfoglaláshoz továbbra sem szükséges regisztráció.
A kormányablakkal, okmányirodával nem rendelkező településeken lakók ügyintézését segítik az újból munkába álló Mobilizált Kormányablak Ügyfélszolgálatok. Az egyre népszerűbb „kormányablak buszokban” a – veszélyhelyzet ideje alatt – lejárt okmányok cseréje mellett számos ügytípusban van lehetőség az ügyintézésre, a különböző hatósági ügyek megindításra (kérelmek továbbítás céljából történő benyújtására), valamint az ezekhez kapcsolódó általános tájékozódásra.
Tájékoztató védettségi igazolvány kiállításáról
Forrás: kormanyhivatal.hu