A GVH 190 millióra bírságolta a DIGI-t, amiért megtévesztette ügyfeleit
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 190 milliós bírságot rótt ki a DIGI-re, miután a cég elhallgatta a fogyasztók elől a gigabites internet-szolgáltatásának egyes, sebesség szempontjából lényeges jellemzőit.
A cég elismerte a jogsértést és együttműködött a versenyhatósággal, amellyel több mint kétszer ekkora mértékű bírságot sikerült elkerülnie.
A nemzeti versenyhatóság eljárása során azt vizsgálta, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) megfelelően tájékoztatta-e a fogyasztókat „DIGINet 1000” nagysebességű internet csomagjának népszerűsítésekor, amikor azt a benyomást keltette, hogy ügyfelei a szolgáltatás során minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált sebességet (pl.: „Modern optikai technológia mostantól az ön otthonában is. 1000 mbit/s családi méretű internet egységesen mindenkinek.”)
A vizsgálat megállapításai alapján a cég elhallgatta a fogyasztók elől, hogy az ígért sebesség eléréséhez – vagy akár csak megközelítéséhez – a saját eszközeiknek is meg kell felelnie bizonyos technikai követelményeknek: például külön wifi routert kell beszerezniük, mert a DIGI által a szolgáltatással együtt biztosított eszköz erre nem alkalmas. A cég hiányosan tájékoztató reklámjai így megtévesztették a fogyasztókat a szolgáltatás lényeges jellemzőiről, torzítva ügyleti döntésüket.
A GVH Versenytanácsa 190 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért a DIGI-re. A döntés figyelembe vette, hogy a – tisztességtelen reklámgyakorlat óta tulajdonost váltó – cég új vezetése elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslat lehetőségéről és vállalati megfelelési programjának fejlesztését vállalta a további hasonló, jogellenes gyakorlatok elkerüléséhez. A vállalkozás együttműködési lépései összesen 60%-os bírságcsökkentést eredményeztek.