Sok a panasz a webáruházakra
Egyre többen vásárolnak webáruházakban az interneten, és ezzel párhuzamosan egyre több fogyasztói panasz is keletkezik ezekkel kapcsolatban – nyilatkozta Keszthelyi Nikoletta, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára.
A fogyasztókat sokkal erősebb jogok védik a netes, mint a hagyományos vásárlás során. Keszthelyi Nikoletta felhívta a figyelmet, hogy a termék megrendelését követően, amennyiben nem tetszik az áru, 14 napon belül a fogyasztónak joga van elállni a vásárlástól.
A leggyakoribb probléma, hogy erről nem, vagy hibásan tájékoztatják a vásárlókat.
A hamarosan induló fogyasztóvédelmi Mintawebáruház oldalon előzetesen lehet tájékozódni arról, hogy milyen adatokkal és információkkal kellene egy webáruháznak rendelkeznie. A jogsertowebaruhazak.kormany.hulinken elérhető weboldalon azokat a cégeket lehet megtalálni, amelyek ellen az NFH, a GVH, illetve a bíróság jogerős határozatot hozott, elektronikus kereskedelem terén elkövetett súlyos jogsértés miatt.
-fogyasztóvédelem-