Mentor program a kezdő vállalkozásoknak
A NAV 2018. január 1-jétől a kezdő vállalkozások támogatása érdekében új szolgáltatást vezetett be. Az adó- és vámhatóság a kezdő vállalkozásnak – figyelemmel tevékenységének jellegére – az adószámának megállapítását követő harminc napon belül szóban vagy írásban ingyenes tájékoztatást nyújt az adókötelezettségeiről, az azok teljesítését segítő információk elérhetőségéről és személyes kapcsolatfelvételt (mentorálást) kezdeményez.
A Mentor Program célja, hogy a Nemzeti Adó- és Vámhivatal az újonnan alakult adózók jogkövetését elősegítse, a helytelen adózási gyakorlat kialakulását megelőzze és az adókötelezettségek teljesítéséhez segítséget nyújtson. A mentorálás időtartama a kapcsolatfelvétel kezdeményezésétől számított 6 hónapig tart. A Mentor Programban a kezdő egyéni vállalkozók, újonnan alakult cégbejegyzésre kötelezett szervezetek, bíróság által nyilvántartott civil szervezetek, valamint ügyvédi irodák és szabadalmi ügyvivő irodák vehetnek részt.
A Mentor Programban való részvétel önkéntes és ingyenes, az adózóknak csupán regisztrálniuk kell hozzá. Regisztrálni a www.magyarorszag.hu internetes felületen, az ügyfélkapuba történő bejelentkezést követően, az eBEV portálon keresztül, a Mentor Program főmenüben lehet.
A mentorálás során az adóhatóság a kezdő vállalkozásoknak adózással kapcsolatos fórumokat szervez, melyeken a NAV országosan egységes tematika szerint kialakított előadásokat tart. A rendezvényeken az adóhatóság munkatársai a kezdő vállalkozásokat érintő adózási szabályokat ismertetik, felhívják a figyelmet a fontos tudnivalókra és határidőkre. Szükség esetén az adóhatóság a Mentor Programban részt vevő kezdő vállalkozásokat személyre szabott tájékoztatással, a főbb tennivalókra való figyelem felhívással is támogatja.
NAV